Tutorial : Letak Lagu Dalam Blog

hye smue...
ary nie nabilah nak tuliss tuto Letak Lagu Dalam Blog !!
tuto nie request daripada fatin ...
oke jom bace entry nie klaw nk taw...
STEP 1
Pilih lagu yang korang suka DEKAD SINI 
korang nampak tak dekad tepi tu ade tulis
malaysia , nasyid ,english dan mcam2 la ...
oke korang klik lgu dkad situ ...
lgu yg mcam mne korang nak !!
STEP 2
oke lpazz da klik jenis lagu yg korang nak ...
dkad sebelah kiri ade kotak putih betol tak ??
oke taip lagu yg korang nak taip dengan penyanyi nye skalie taw !!
STEP 3
oke da taip dkad bwah 2 ade keluar kn lgu yg korang pilih tu...
oke klik lagu tu !!lpazz tu copy ...

SEKARANG MASUKKAN LAGU DALAM BLOG !!

STEP 1
Log In > dashbord > design > add a gadjet > HTML/JAVA SCRIPTS..
STEP 2
paste code tadi tu !!
STEP 3
save !! cube tengok jadi tak...
klaw tak jadi ataupon ade masalah ataupon tak reti2 jugak !!
boleh bagitahu nabilah dengan komen dkad bawah nie okey !!

2 comments:

Original CikTeddy said...

yg jnis ni xde pause..x suke..baek gune utube player..boleh ubah wrne..^^

Nur Nabilah said...

tu dulu !! skarang da berubah cube bukak !!